fbpx
0
Proizvodi : 0
Ukupno : 0.00 kn (0.00 €)
Pogledaj košaricuNaplata
0
Proizvodi : 0
Ukupno : 0.00 kn (0.00 €)
Pogledaj košaricuNaplata

(Ne)uspješne novogodišnje odluke

Početak je Nove godine što znači da je vrijeme za novogodišnje odluke. Detoksikacija nakon blagdana, početak uključivanja tjelovježbe u svakodnevicu, zdravija prehrana, prestanak pušenja, novi hobi, više čitanja ili provođenja kvalitetnijeg vremena s obitelji i prijateljima – lista odluka može ići unedogled. Ipak, većina njih ubrzo padne u vodu. Štoviše, istraživanja pokazuju da čak 64% odluka postane zanemareno do kraja siječnja. Da, dobro ste pročitali – približno dvije trećine novih i uzbudljivih ciljeva će vrlo vjerojatno biti zaboravljeni nakon samo četiri tjedna u 2022. godini.  

Postoji velika vjerojatnost da ste za ovaj podatak o neuspješnosti novogodišnjih odluka već i čuli jer o čemu se najviše piše i priča početkom svake nove godine. A možda ste čak i sami imali svoje neuspješne pokušaje. Velika je vjerojatnost da unatoč tome ipak imate cijelu listu ili barem jednu odluku spremnu za 2022. godinu. Jer ovo je vaša godina, ovog ćete puta uspjeti, zar ne? 

Zašto iznova nasjedamo, donosimo novogodišnje odluke i onda ostanemo razočarani?

Novogodišnje odluke zvuče atraktivno, jer Nova godina, novi/a ja!. Uz to, stvara se dojam da je baš sada pravo vrijeme za promjenu pa se zaletimo bez ikakvog planiranja i nadamo se da ćemo baš ove godine imati sreće. Ipak, novogodišnje odluke su jednake svim drugim odlukama i ciljevima koje postavljamo tijekom godine. To znači da ako ih ne postavimo na pravilan način postoji tek mala šansa da ćemo ih se pridržavati. Stoga slijede tri najčešće pogreške koje svake godine iznova napravimo, ali i smjernice kako ih izbjeći!

  1. Nerealistične odluke. Kada izostavimo planiranje odluka i vodimo se inspiracijom te željama često završimo s odlukama koje su nerealističe za nas u trenutku u kojem se nalazimo. Ako do prvog siječnja niste bili tjelesno aktivni, nerealistično je da će se sve promijeniti i da ćete nakon tog velikog datuma odmah imati vremena i volje. Često se odmah kreće s velikim promjenama, kao što bi u ovom primjeru bilo uvođenje tjelesne aktivnosti svaki dan. Ubrzo ćete pomisliti da to nije za vas i odustati. Međutim, radi se samo o tome da ste uzeli prevelik zalogaj. Stoga planirajte svoju novogodišnju odluku i krenite malim koracima.
  2. Previše odluka odjednom. Jedna od najčešćih pogrešaka je previše novogodišnjih odluka odjednom. Ako u novoj godini želite živjeti zdravije idite korak po korak. Upišite se u teretanu. Zdravije jedite. Prestanite pušiti. Važno je da odabarete jedno i s time krenete, a ne sa svime istovremeno. Kada jednu odluku imate pod kontrolom, tek tada krenite s drugom.
  3. Dugoročni ciljevi. Lako je zamisliti idealan scenarij i samo njemu težiti. Međutim, ako gledamo samo dugoročne ishode koje želimo postići, zanemarimo korake koji će nas do tamo dovesti. Stoga, naglasak stavite na postavljanju kratkoročnih (dnevnih/tjednih), a ne godišnjih ciljeva. Ponekad nas razlika od stanja u kojem jesmo i onog u kojem želimo biti može zastrašiti i činiti nam se nemogućom za dostizanje. Zamijenite ove se godine želim zdravije hraniti s danas ću pojesti zdrav ručak.

Sjetite se da prvi siječnja ne znači da baš sada morate pokrenuti promjenu koju već mjesecima odgađate jer je sada idealna prilika. Ako uistinu želite uvesti promjenu u svoj život, bilo koji dan od svih 365 u godini može biti taj dan čak i ako se radi o običnoj srijedi u ožujku. Ono što je važnije je da prvo razmislite o svojoj odluci, planirate ju i krenete malim koracima u trenutku koji vama odgovara. A kako bi vam taj proces bio lakši uvijek se možete osloniti i na naš besplatan e-book.

Dajana Čopec, mag. psych.

Povezane objave