Kako komunicirati s djetetom nakon natjecanja?
14. travnja 2019.
Kako preživjeti kupovinu uskršnjih poklona?
20. travnja 2019.
Show all

S dolaskom proljeća, odlučili smo i mi uvesti neke novosti i tako ugostiti različite suradnike i partnere koji bi napisali neki članak za našu web stranicu. U iščekivanju ljepšeg vremena i vožnje biciklom, prve smo ugostili naše drage suradnike iz tvrtke Marko-projekt (markoprojekt.com) koji su nam odlučili približiti vezu između biciklizma i zdravlja.

Naime, da biste bili zdravi i u formi, morate biti fizički aktivni. Redovita fizička aktivnost može vam pomoći u zaštiti od ozbiljnih bolesti i zdravstvenih problema kao što su pretilost, bolesti srca, dijabetes i artritis. Redovita vožnja biciklom jedan je od najboljih načina da smanjite rizik od zdravstvenih problema koji su povezani sa sjedilačkim načinom života.

Biciklizam predstavlja iznimno zdravu tjelovježbu u kojoj mogu uživati svi, bez obzira na dob. Osim toga, vožnja bicikla je zabavna, osobito ako svaki put istražujete nova predjela i staze. Ono što je najvažnije, ako se želite baviti biciklizmom ili tek u slobodno vrijeme uživati na dva kotača, znajte da ovo nije skupocjena aktivnost. Dovoljan vam je bicikl koji će na najbolji način odgovoriti na vaše zahtjeve i potrebe te dodatna zaštitna oprema, ako se odlučite na nešto zahtjevnije biciklističke discipline.

Već smo rekli da  biciklizam iznimno povoljno utječe na zdravlje i čovjekov organizam, a u nastavku teksta donosimo glavne prednosti koje bicikliranje i boravak na svježem zraku donose svakom tko se odluči zavrtjeti pedale.

  1. Potiče gubitak kilograma: kada je riječ o gubitku tjelesne težine, važno je potrošiti više kalorija, u odnosu na količinu unesenih kalorija. Biciklizam je izvrsna aktivnost koja potiče gubitak kilograma, jer u sat vremena možete potrošiti između 400-1000 kalorija, ovisno o intenzitetu kojim se vozi bicikl i, naravno, o težini biciklista.
  2. Bicikliranje izgrađuje mišiće: vožnja bicikla podrazumijeva napor i određenu snagu u nogama, osobito ako je riječ o vožnji uzbrdo. Sukladno tome, bicikliranje izgrađuje mišiće i to osobito mišiće nogu i stražnjice. Ipak, nemojte očekivati mišiće kao u profesionalnog sprintera i to već za dva mjeseca. Za sve je potrebno vrijeme i predanost, no lijepi i tonirani mišići su zajamč
  3. Zdravija pluća: nedavna istraživanja su pokazala, a i bilo je logično zaključiti da su osobe koje često voze bicikl manje izložene ispušnim plinovima iz automobila, za razliku od onih koji putuju automobilom ili autobusom.
  4. Smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti ili raka: vožnja bicikla povećava otkucaje srca, a samim time, potiče bolju cirkulaciju odnosno kolanje krvi kroz organizam. Rezultati istraživanja su ukazali na to da bi se broj oboljelih od raka ili srčanih bolesti mogao smanjiti za 50% samo ako se vozite biciklom na posao i s posla kuć
  5. Poboljšava rad mozga: bicikliranje je povezano sa zdravljem mozga i smanjenjem kognitivnih promjena koje kasnije mogu uzrokovati demenciju.
  6. Jača imunološki sustav: svakodnevno bicikliranje smanjuje rizik od bolesti dišnog sustava i od nastanka prehlada. Biciklizam poboljšava rad imunološkog sustava „buđenjem“ bijelih krvnih stanica.
  7. Bicikliranje djeluje na mentalno zdravlje: brojna su istraživanja pokazala da bicikliranje smanjuje razinu stresa, smanjuje utjecaj depresije i osjećaj anksioznosti.
  8. Poboljšava fleksibilnost mišića te povoljno djeluje na zglobove: starije osobe sve više voze bicikl jer vožnja bicikla ne uzrokuje bolove u mišićima i zglobovima, a poboljšava njihovu fleksibilnost.
  9. Smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2: u većini slučajeva je nedostatak tjelesne aktivnost glavni uzrok ove bolesti, a osobe koje bicikliraju 30 minuta dnevno imaju do 40% manje vjerojatnosti za nastanak dijabetesa.

Uz sve navedene prednosti, nadamo se da ćete s dolaskom proljeća sve više vremena provoditi na biciklu i na taj jednostavan način ulagati u svoje mentalno i fizičko zdravlje.