Brige naše svagdašnje

Sport osoba s invaliditetom ili zašto bi se svi trebali baviti sportom
17. ožujka 2019.
Pregled ožujka
4. travnja 2019.
Show all

Brige su oblik negativnog ponavljajućeg razmišljanja u kojem zapnemo u negativnim mislima o lošim i neugodnim stvarima koje bi se mogle dogoditi u budućnosti. Takvo negativno razmišljanje je često cirkularno, jer se ista negativna mogućnost ponavlja i teško nam se odvojiti od ponavljajućih misli. Takvo razmišljanje hrani osjećaj straha i anksioznosti i čini se da je predmet naše brige sve veći.

Svi ponekad brinemo, najčešće o sličnim stvarima. To nije ništa neobično. Međutim, imamo li problem s brigama ovisit će o tome koliko vremena brinemo i možemo li dovoljno dobro i brzo otpustiti brige. Osobe koje previše brinu, često ne razumiju zašto se ne mogu odvojiti od predmet svojih briga.

Pogrešna vjerovanja o brigama su najčešći uzrok briga. Ljudi koji puno brinu često vjeruju da su brige korisne. Možda vjeruju da im pomažu pronaći rješenje za njihove probleme, bolje razumjeti probleme, pripremiti ih za sve moguće ishode, ili da brigom pokazuju da im je stalo (česta pojava kod sportaša). Zbog ovakvih vjerovanja, imat će tendenciju posvetiti se brigama i negativnom razmišljanju jer misle da je to za njih korisno.
Ponekad su ljudi koji brinu, zabrinuti upravo zbog toga što brinu. U tom slučaju, imaju vjerovanja da su brige opasne ili da im one izmiču kontroli i preuzimaju njihov život. Takva vjerovanja proces u kojem se brine čine iznimno uznemirujućim, što stvara još više briga i podržava nastavak zabrinutosti.

Kako si možete pomoći?

Prije svega osvijestite da su negativne misli posve normalne. Brige su nam koristile tisućama godina tijekom evolucije kako bismo otkrili prijetnje u okolini i naš um je napravljen tako da ponekad brine. Broj misli koji nam se svakodnevno pojavljuje mjeri se u tisućama ili čak desecima tisuća. Stoga je normalno da sve te misli ne možemo kontrolirati. Ponekad u životu susrest ćemo se s ozbiljnim problemima, koji će i zahtijevati ozbiljno promišljanje i traženje rješenja.

Savjet koji ćemo vam dati odnosi se na vaš odgovor na brige koje su se pojavile. Savjetujem vam da im ne date preveliki značaj i da im ne posvetite suvišno vrijeme i energiju. Upravo to može uzrokovati lavinu novih misli koje će se nastavljati jedna na drugu i stvoriti naizgled bezizlaznu situaciju. Pravi problem koji se pojavljuje kod briga je naša tendencija da se borimo protiv njih tako da ih se silom pokušavamo riješiti ili da im posvetimo previše pažnje i zapletemo se u klupko briga. Stoga, nakon što ste provjerili imate li neka pogrešna vjerovanja o brigama, pokušajte se fokusirati na sadašnji trenutak i moguća rješenja koja on nudi.

Ako želite saznati više o tehnikama kojima ćete lakše ostvariti prisutnost u trenutku, javite nam se!

petar nikolic mentalni trening

Petar Nikolić prof. psih.