3 stvari koje možete primijeniti u svakom timskom sportu

mentalni trening besplatna igraonica
Poremećaji prehrane u sportu
13. kolovoza 2017.
mentalni trening povecanje samopouzdanja
Kako ja to razmišljam da imam niže samopouzdanje?
14. rujna 2017.
Show all
mentalni trening timski sport

3 stvari koje možete primijeniti u svakom timskom sportu

Vrlo često pišemo o tehnikama Mentalnog Treninga koje pojedinac može uklopiti u svoju mentalnu pripremu. Međutim, kako Vi kao trener u timskom sportu možete uklopiti Mentalni Trening u svoj sport i pomoći cijelom timu da napreduje? Bez obzira o kojem timskom sportu se radi, u nastavku ćemo podijeliti s Vama neke od tehnika koje možete primijeniti sa svojim sportašima i pomoći im da budu još bolji, spremniji i motiviraniji.

  1. Jedna od stvari koja Vam sigurno može biti od velike koristi su timske vrijednosti. Naše vrijednosti, stavovi i uvjerenja načela su po kojima živimo (unutrašnji motivi) ili to barem nastojimo većinu vremena. Vrijednosti jasno opisuju što nam je važno kako u sportu tako i izvan njega. Odnose se na našu unutarnju motivaciju i vrlo teško odustajemo od njih. Zato pokušajte kroz razgovor sa svojim timom doći do nekih vaših zajedničkih timskih vrijednosti koje vam uvelike mogu pomoći u teškim i stresnim situacijama. U tome vam mogu pomoći sljedeća pitanja:

– Što vas motivira kada je posebno teško?

– Koja je naša najveća kvaliteta?

            Nakon što kroz razgovor dođete do timskih vrijednosti napišite listu vaših vrijednosti. Tu listu možete staviti na neko vidljivo mjesto kako bi se svaki član tima mogao u bilo kojem trenutku podsjetiti koje su to timske vrijednosti. Isto tako, u nekim teškim trenucima trener može cijeli tim podsjetiti na njihove zajedničke vrijednosti od kojih će teško odustati (npr. maksimalan angažman – trud, zajedništvo, borbenost).

 

  1. Definirajte ciljeve. Prije početka sezone iskoristite priliku i popričajte sa svojim igračima o ciljevima. Pokušajte definirati timske ciljeve (kratkoročne, srednjoročne i dugoročne), ali isto tako potrudite se i da svaki od igrača ima neke individualne ciljeve. Naravno, kod postavljanja ciljeva nemojte zaboraviti SMART kriterije kako bi ciljevi bili pravilno postavljeni.

Tako primjerice, timski cilj za sezonu može biti: „Završiti sezonu među prva 3 na tablici.“; dok individualni cilj može biti: „Svaki dan nakon treninga odraditi 3 serije vježbi snage.“

Jasnim definiranjem ciljeva na samom početku dobivate jasnu sliku što je to što cijeli tim želi i čemu teži, a postavljanjem individualnih ciljeva pomažete svakom od igrača da zna koji su mu zadaci i što točno treba raditi.

 

  1. Uvrstite tehnike disanja u trening. Tehnike disanja uvelike Vam mogu pomoći kod oporavka nakon treninga. Kvaliteta udaha i izdaha, kao i način i vrijeme udaha i izdaha utječu na količinu kisika koje tijelo dobiva za vrijeme aktivnosti, ali i nakon aktivnosti. Odvojite 5 do 10 minuta na kraju treninga i napravite grupno neku od tehnika disanja (npr. trbušno disanje) kako bi pomogli svojim sportašima da se što prije oporave i pripreme za sljedeći trening.

Ovo su samo neke od tehnika koje vrlo lako možete iskoristiti kako bi svom timu pomogli da bude još bolji!

Ukoliko želite naučiti nešto više o ovim tehnikama, ali i još puno drugih korisnih stvari koje možete primijeniti u svom sportu prijavite se na našu MT edukaciju za sportske trenere ili naručite naš priručnik za trenere!

monika vandero mentalni trening

 

Monika Vandero, mag.psych.