Najčešća zabluda o vježbama disanja

pripreme na havajima windsurferi
Što možemo naučiti od windsurfera?
1. lipnja 2017.
besplatna mentalni trening igraonica
Pozivamo vas na besplatnu Mentalni Trening igraonicu!
15. lipnja 2017.
Show all
mentalni trening vjezbe disanja

Najčešća zabluda o vježbama disanja

Svi znaju da vježbe disanja služe za opuštanje, zar ne? Udobno se smjestiš, zatvoriš oči, dišeš duboko i to je to – miran si! No je li to zbilja tako?

Vježbe disanja su svakako izvrstan način opuštanja i vježba koju mnogi često koriste kako bi se smirili, odnosno spustili svoj intenzitet . Vježbi disanja postoji mnogo, a kratki pregled možete pročitati ovdje. Istina je da nam one koriste za spuštanje intenziteta, ali vježbe disanja su više od toga. Vježbe disanja nam služe za kontrolu intenziteta. Dakle, ne samo za spuštanje, već ih koristimo i za dizanje intenziteta. Kad nam je intenzitet optimalan, naša izvedba je najbolja. Često dostizanje optimalne razine ili zone zahtijeva spuštanje intenziteta, ali ponekad se nalazimo u zelenoj zoni pa nam dodatno spuštanje intenziteta donosi više štete nego koristi. U tom slučaju trebamo dići intenzitet i malo se „nabrijati“. U tome nam, dakle, vježbe disanja mogu pomoći.

Uzmimo za primjer Antu koji ima veliku nervozu prije svake utakmice i njegov intenzitet je očito previsok u tim trenucima. Vježba koju Ante treba napraviti prije utakmice je npr. trbušno disanje ili disanje u omjeru 1:2, gdje izdah traje dvostruko dulje od udaha. Na taj način Ante spušta svoj intenzitet i povećava vjerojatnost ulaska u zlatnu zonu.
Isti taj Ante je ponekad na treningu umoran, nezainteresiran, ne da mu se i ne daje svoj maksimum. Na tim treninzima, njegov intenzitet je prenizak i tada Ante treba dići svoj intenzitet. Postoji puno načina kako to može postići, ali vježba koja mu najviše pomaže je – disanje. Međutim, u ovom slučaju disanje nije trbušno i nije u omjeru 1:2, nego je energično, iz prsa i udah traje dulje od izdaha. Dakle, duboki udah samo iz prsa i zatim brzi, kratki izdah. Dovoljno je nekoliko takvi udaha i Ante povećava vjerojatnost ulaska u zlatnu zonu.

Iako se na prvu vježbe disanja mogu činiti jednostavnima, one to zasigurno nisu. Ono što se obično dogodi kad počnete raditi vježbu disanja jest gubitak fokusa. Odnosno, fokus bježi, razne misli nam padaju na pamet i različite stvari nam lako odvuku pažnju. Upravo zbog toga, osim za kontrolu intenziteta, vježbe disanja služe i za poboljšanje fokusa. Usmjeravanje pažnje samo na disanje kroz dulji vremenski period pokazalo se kao izvrstan alat za unaprjeđenje fokusa. Također, vježbama disanja učimo brzo primijetiti da nam je pažnja pobjegla te ju brzo vratiti na disanje. Na taj način razvijamo usmjerenu pažnju koja nam je potrebna kako u sportu, tako i u svakodnevnom životu.

Dakle, vježbe disanja su sve samo ne jednostavne vježbe koje bi nam trebale pomoći da se opustimo. Vježbe disanja su učinkovit alat u mentalnoj pripremi koji treba kontinuirano vježbati da bi dao najbolje rezultate.

Ukoliko želite znati više o vježbama disanja, kontroli intenziteta i poboljšanju fokusa, javite nam se na besplatni info sastanak .

Maja Vidaković, mag. psych.