fbpx
0
Proizvodi : 0
Ukupno : 0.00 
Pogledaj košaricuNaplata
0
Proizvodi : 0
Ukupno : 0.00 
Pogledaj košaricuNaplata

Što učimo djecu o natjecanju?

Što učimo djecu o natjecanju?

Djeca se u sportu prerano uključuju u ozbiljan sustav natjecanja, mnogo prije nego su počela razvijati sportski stav prema natjecanju, treningu i uspjehu.

Znamo kako se stavovi s vremenom razvijaju, a uloga roditelja i trenera je da potaknu razvoj stavova u ispravnom smjeru. Zbog preranog uključivanja u sportska natjecanja i zbog  neadekvatnog sportskog stava za veliki broj djece natjecanja predstavljaju stresna i neugodna iskustva. Veliki broj djece je na taj način „bačeno u vatru“ i od njih se često očekuje da to „riješe sami sa sobom“ ako uistinu žele postati vrhunski sportaši.

Sve knjige koje se bave kondicijskom pripremom naglašavaju temeljito planiran i programiran plan razvoja sportaša kao preduvijet postizanja vrhunske izvedbe u seniorskoj dobi. Ako uzmemo za primjer razvoj jakosti, ni jednom ozbiljnom treneru ne pada na pamet reći „on/a to mora riješiti sam sa sobom“. Zašto bi onda razvoj sportskog stava kao i motivacije, fokusa ili sposobnosti upravljanja emocijama prepustili slučaju? U nastavku pročitajte savjete za Vas kako bi djetetu pomogli razviti ispravan sportski stav.

Sportski stav razvijamo kroz kvalitetnu komunikaciju i odnos koji imamo s djetetom neovisno jesmo li roditelj ili trener. 

  • istaknite kako je količina uloženog truda važna, kako na svakom treningu, tako i na natjecanjima
  • pohvalite one koji pokazuju visoku razinu truda
  • učite ih da svoje samopouzdanje grade na temelju uloženog truda kojeg imaju pod kontrolom, za razliku od rezultata kojeg nemaju pod kontrolom
  • govorite im da je natjecanje dio procesa sportskog razvoja i mjesto gdje mogu pokazati sebi i ostalima što su naučili na treningu u zadnje vrijeme, a ne jedan konačan izoliran događaj
  • predstavite natjecanje kao jedan jaki i vrlo korisni trening
  • naglašavajte da je natjecanje mjesto za uživanje i demonstraciju do sad naučenog te istovremeno mjesto gdje postoje pravila ponašanja prije i za vrijeme natjecanja, kao i na treningu
  • potičite ih da na natjecanje gledaju kao na priliku za učenje i stjecanje iskustva, a ne za dokazivanja, jer će nekada biti lošiji, a nekada bolji, ali uvijek mogu naučiti i steći iskustvo
  • usmjeravajte im fokus na jednostavne i jasne ciljeve koji su u njihovoj kontroli, a koje im je trener zadao, umjesto da su fokusirani na rezultat ili protivnika
  • redefinirajte i proširite značenje pojma “uspjeh” – odmaknite ih od samih rezultata, plasmana i brojki, uspjeh može biti i ostvarenje zadanih pametnih ciljeva, ali i trud kojeg su uložili u natjecanje
  • analizirajte nastup sa svojim sportašem i osvrnite se na stvari s kojima su zadovoljni, kako bi unaprijedili njihovo samopouzdanje, ali i stvarima s kojima su nezadovoljni  u svojoj izvedbu tako da znaju što trebaju uvježbavati na sljedećim treninzima kako bi sportski napredovali

Sportski razvoj djeteta bit će obilježen pozitivnim i neugodnim iskustvima, a kojih će biti više, ovisiti će o tome kako djeca doživljavaju natjecanje, trening i uspjeh. Ako krenemo s razvijanjem sportskog stava prije nego što dijete prvi put ode na natjecanje povećavamo vjerojatnost pojave pozitivnih iskustava kroz sportsku karijeru, kao i transfer zdravog pristupa životu kasnije u odrasloj dobi.

Kao što je Anja Pärson rekla za Janicu Kostelić:

„Njoj je sve igra. Vjerojatno ju je tata učio tome.“

Povezane objave