10 savjeta roditeljima razmažene djece
15. siječnja 2017.
mentalni trening
Što učimo djecu o natjecanju?
12. veljače 2017.
Show all

Što učiniti kada ste nezadovoljni okruženjem?

Koliko vam se puta dogodilo da ste bili nezadovoljni trenerom, suigračima, odnosima u klubu ili upravom kluba? Koliko ste puta bili nezadovoljni jer niste igrali onoliko koliko (mislite da) zaslužujete? Koliko vam se puta učinilo da vas je trener „uzeo na pik“ zbog čega ste svaki trening završavali nezadovoljni ili čak ljuti? Možda vam se čak dogodilo da vas je trener otvoreno „šikanirao“ i ignorirao za vrijeme treninga, a na utakmice vas nije ni zvao? A možda vam se čak i dogodilo da su vam odbili produžiti ugovor par sati prije isteka prijelaznog roka.

Nijednu od ovih stvari nismo izmislili. Sportaši se tijekom svoj sportskog puta susreću sa svakakvim stvarima i ponekad je teško shvatiti zašto se nešto događa. Ponekad možda zaista postoji opravdani razlog, a ponekad se čini da se radi o običnoj zlobi. Koji god razlog bio, ponekad se dogodi da su sportaši iznimno nezadovoljni svojim klubom pa možemo čuti rečenicu poput one iz naslova. Tada bi promijenili klub, ali znamo kako to nije uvijek lako. Pa što onda napraviti ako ne možete promijeniti klub?

„Ako ne možeš promijeniti situaciju, promijeni svoj stav o njoj.“

Ukoliko niste u mogućnosti promijeniti klub, ono što vam preostaje je izvući najviše što možete iz situacije. Uvjeti nisu dobri, stvari nisu idealne, ali usmjeravanje samo na ono negativno i stalno kukanje vam neće pomoći. Dapače, usmjeravanjem samo na negativno dolazi do pada motivacije, što vodi sniženom angažmanu pa onda dolazi i do pada u sportskoj izvedbi te tako samo potvrdite nepravednu odluku trenera koja onda postane opravdana. Ako na nastalu situaciju gledate kao na samo još jednu prepreku koju ćete preskočiti na svom putu, ovaj će vam period biti lakši, a nakon njega ćete biti još jači.

Kako biste bili još uspješniji u tome, postavite si ciljeve. Razmislite što je to što želite postići i, još važnije, kako ćete to postići. Postavljajte si vlastite ciljeve za svaki trening. Ispravno postavljeni ciljevi pomoći će vam održati motivaciju i usmjerit će vas na napredak, a maknuti fokus s negativnih stvari koje vas okružuju.

Važno je osvijestiti koje su stvari u vašoj kontroli. Trener, uprava i suigrači nisu u vašoj kontroli i na njih ne možete utjecati, a usmjeravanje na stvari koje su izvan naše kontrole većinom završi frustrirajuće. Stoga se usmjerite na vlastiti angažman. Trudite se na treninzima, ulažite u odnose, pokažite da vam je stalo i konačno, pokažite treneru da je u krivu. Trud ili angažman je jedino što vas može dovesti do željenog napretka.

Sigurni smo da iz svake situacije nešto možete naučiti pa vam ovaj period može biti prilika za osobni razvoj i napredak. Posvetite se sebi, radite na svojim slabijim stranama te obratite pažnju i na druge aspekte sportske pripreme poput kondicijske ili mentalne. Postanite najbolji što možete biti!

Mnogi sportaši su se barem jednom susreli sa situacijom u kojoj nisu bili zadovoljni, ali samo su neki iz tih situacija izašli kao pobjednici. Budite i vi pobjednik!

„Every challenge I’d ever faced has made made me stronger and more determined,” – Simone Biles, višestruka Olimpijska pobjednica u gimnastici

 

Autor: Maja Vidaković