4 načina kako graditi samopouzdanje u sportu
3. travnja 2016.
Naučeni optimizam
14. prosinca 2016.
Show all

Tajna inspirativnog govora, Tajna inspirativnog govora, Tajna inspirativnog govora

Danas inspiracije i entuzijazma nema dovoljno. A prilika ima mnogo. Svako obraćanje drugima u kojem želimo naglasiti našu misao, inspirirati druge, istaknuti ideju ili važnost neke akcije, predstavlja oblik javnog nastupa i priliku da učinimo dobro. Međutim, mnogi vjeruju da se za javni nastup ljudi rađaju sposobni ili nesposobni.

Sposobnost privlačenja pažnje i nije toliko sposobnost koliko je vještina, a vještina zahtijeva učenje, ponavljanje, uvježbavanje i “poliranje”. Istina je da nekima ta vještina dolazi lakše, a nekima teže, ali ako želimo ostaviti trag tada nas čeka naporna vježba i dobra priprema. S tim rečenim, svatko može imati dobar javni nastup, inspirirajući govor i mogućnost ostaviti trag, ukoliko prati ove smjernice:

  1. Glavna poruka Vašeg govora (teza) mora biti izrečena u prvih nekoliko rečenica. Teza mora biti kratka, jednostavna i inspirativna. Tu će publika odlučiti hoće li Vas slušati ili će tipkati po mobitelu.
  2. Nastup mora imati pozitivan cilj – Treba biti usmjeren na dobro s pozitivnom porukom za publiku. Ako pričamo samo zato da bi nas drugi slušali, onda smo sami sebi dovoljni i publika slobodno može napustiti prostoriju dok mi pričamo okrenuti prema ogledalu.
  3. Nastup treba biti strastven – Ono o čemu pričamo mora buditi strast, inspiraciju i emocije kod nas. Ako mi nismo strastveni oko toga o čemu pričamo, ne možemo očekivati da će nas drugi strastveno slušati. Da bi se vatra u srcu publike zapalila, mi moramo dati prvu iskru i konstantno dolijevati gorivo.
  4. Nastup mora biti kratak – Dugi govori su dosadni, nitko ne želi slušati poruku koja traje sat vremena, zato rijetki vole duga predavanja od nekoliko blokova. 5 do 20 minuta više je nego dovoljno da kažete što imate za reći. Ako niste uspjeli do tada, vjerojatno nećete nikada.
  5. Povežite se s ljudima – Budite zahvalni za priliku obraćanja drugima. Nemojte im pametovati, nitko ne voli pametnjakoviće. Budite jedan od njih s dobrom idejom, namjerom i inspiracijom.
  6. Dajte nove informacije – Ljudi vole čuti nove i dobre ideje, ali ljudi se vole osjećati pametno i kao da znaju nešto što drugi ne znaju. Bez obzira što srednjoškolci rekli, ljudi vole učiti. I nije stvar sadržaja nego prezentacije.
  7. Imajte dobru priču – Ljudi vole slušati priče od kad su bili djeca. Sadržaj se promijenio, ali ne i navika. Priče mogu biti osobne, o drugim ljudima, o uspjehu nekoga ili nečega itd. Nemojte uvijek pričati istu vrstu priče, ljudi će pomisliti da nemate drugih primjera ili drugih opcija.
  8. Koristite metafore – Kroz metafore u vašim pričama i primjerima, ljudi se povezuju s pričom i vašom idejom. Pazite samo tko Vam je glavni lik u priči! Nitko se ne želi povezati s lošim, a savršeni ne postoje. Dajte im primjer koji žele slijediti.
  9. Pričajte kao s prijateljem – Zamislite da na kavi držite predavanje. Ljudi bi izbjegavali kave s vama. Ali ako pričate normalno, mijenjate ton glasa kako to radite inače kad naglašavate stvari, govorite normalnom brzinom i gestikulirate da bi pojačali doživljaj – ljudi će Vas slušati. Ako slika govori tisuću riječi, koliko onda riječi govori čovjek koji je unesen u to o čemu priča.
  10. Stvorite WOW efekt – sve je to super, ali Vi morate imati nešto što će ljude oboriti s nogu nakon čega će Vas gledati drugim očima. Ponekad treba šokirati, dati nevjerojatan primjer ili iznenaditi nečim neočekivanim. Dajte ljudima potpuni doživljaj Vaše priče tako da ih uključite u priču, neka slušaju, ali neka i osjete. Koristite slike koje će pojačati riječi koje izgovarate, a ne ponavljati ih. Ako pričate o strahu,Vaš je zadatak da publika na trenutak doživi strah. Kako? Kako god…

Kao što sam rekao, javni nastup je vještina koja se svladava i uvježbava godinama, a svakako je važna bez obzira na to s čim se bavite. Treneri, voditelji, manageri, roditelji, predavači, sportaši i nesportaši, svi vi trebate znati održati kratki govor…naravno ako želite nekoga inspirirati, potaknuti na promjenu, podržati ili prezentirati neku svoju ideju koja će pomoći drugima da budu još bolji.

Ostavljajte trag, inspirirajte. Netko je to nekad činio za Vas.

igor čerenšek

Igor Čerenšek, mag.psych.