8 koraka do garantiranog uspjeha
1. travnja 2016.
Tajna inspirativnog govora
10. travnja 2016.
Show all

4 načina kako graditi samopouzdanje u sportu, 4 načina kako graditi samopouzdanje u sportu, 4 načina kako graditi samopouzdanje u sportu

Koliko često ste se našli u situaciji u kojoj ste osjetili da vam nedostaje samopouzdanja? Koliko često je upravo taj manjak samopouzdanja negativno utjecao na vašu izvedbu? Samopouzdanje je vrlo važna karakteristika kod sportaša, ali često se susrećemo sa sportašima koji upravo to ističu kao nešto što im nedostaje. Vrlo često u ključnim trenucima upravo je samopouzdanje ono što je najpotrebnije, a ne znate kako ga izgraditi? Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći u tome.

  1. Usmjerite se na svoj angažman, a ne izvedbu. Za početak, pokušajte se ocjenjivati po količini truda koji ulažete svaki dan na treningu, ali i natjecanju. Sportaši se vrlo često usmjeravaju na rezultat i na to koliko su uspješno nešto napravili što nije isključivo u njihovoj kontroli, a u svemu tome zaborave na to što je u njihovoj kontroli, a to je njihov trud. Često se kao posljedica usmjeravanja na rezultat i uspješnost izvedbe javljaju nezadovoljstvo i frustracija. Ako se umjesto toga usmjerite na to da u svakom trenutku dajete svoj maksimum, uz dobre tehničke instrukcije i težnju ka uspjehu, izvedba i rezultat će biti posljedica navedenog i to u okvirima vaših mogućnosti.
  2. Usmjerite se na sebe, a ne druge. Vrlo često, kako u životu tako i u sportu, uspoređujemo se s drugima i vrlo nam je važno što drugi misle o nama. Često se javljaju misli kao npr. „Ovaj je veći, jači ili bolji od mene.“, „Ne mogu se ja boriti protiv njega/nje.“ i slično. Umjesto ovakvih misli pokušajte se usmjeriti samo na sebe jer je to jedino što možete kontrolirati. Trudite se svaki dan biti bolji od onoga što ste bili jučer. Probijajte vlastite granice, a ne tuđe.
  3. Bodrite sami sebe. Umjesto vrijeđanja, kritiziranja, žaljenja i negativnih riječi pokušajte se bodriti. Kada se i dogodi nekakva pogreška umjesto kritike pokušajte si reći nešto ohrabrujuće kao npr. „Nema veze, idemo dalje.“, „Nije još gotovo, možeš ti to.“ i slično. Ako se naučite bodriti, umjesto da se kritizirate, samim time osjetit ćete veće samopouzdanje. Ako već pričate sami sa sobom, neka to barem bude pozitivno.
  4. Zauzmite stav. Naše ponašanje povezano je s našim mislima i osjećajima. Ako se cijelo vrijeme kritizirate nećete se niti osjećati dobro, te ćete se početi ponašati u skladu s time. Vježbajte svoj power position. Postavljanjem tijela u položaj moći potičemo lučenje testosterona, a smanjujemo lučenje kortizola. Samo tri minute power positiona dovest će vas do povećanja samopouzdanja i može vam pomoći pri izvedbi u stresnim situacijama.

I zato već od danas zauzmite svoj stav, stavite smješak na lice, uvijek dajte sve od sebe i kada god je teško ne zaboravite se bodriti i truditi se biti bolji nego jučer. Kao i za sve ostalo, i za ovo treba vremena, tako da čak i ako ponekad ne uspijete, nemojte odustajati. Radite na svome samopouzdanju svaki dan jer je svaki dan nova prilika za probijanje vlastitih granica, što nas na kraju dovodi do uspjeha.

slika

Monika Vandero, mag.psych.