Angažman i izvedba, odnosno „Ne osjećam da dajem maksimum jer ne izgledam dobro“

Fokus točke u vizualizaciji
9. studenoga 2015.
Pravila za motivacijski govor
7. prosinca 2015.
Show all

Angažman i izvedba, Angažman i izvedba, Angažman i izvedba

Jedina stvar nad kojom kao sportaši imate potpunu kontrolu je količina uloženog truda ili angažmana u određenu aktivnost, npr. zadatke na treningu ili natjecanju. S druge strane imate samo ograničenu kontrolu nad ishodima uloženog angažmana npr. vlastitu izvedbu, postignut gol/poen ili rezultat. Vaša izvedba nije apsolutno u vašoj kontroli, već ona ovisi o umoru, novim zadacima trenera, brigama, očekivanjima, anksioznosti, emocijama, fokusu i sl.

U Mentalnom treningu učimo sportaše da imaju kontrolu nad svojim angažmanom za vrijeme treninga i utakmice te da sustavnim usvajanjem i vježbanjem tehnika mentalnog treninga stječu veću kontrolu nad svojim mislima, osjećajima i ponašanjem.

Jedan naš sportaš izjavljuje: „Ne osjećam da dajem maksimum jer ne izgledam dobro“, a on nije izuzetak. Puno sportaša vrednuje sebe na temelju kvalitete svoje izvedbe, nečega nad čime nemaju potpunu kontrolu te im to bude jedan od izvora nezadovoljstva i frustracije. Jedan od boljih primjera da kao sportaši više cijenite angažman, a manje izvedbu je situacija koja se često događa na kraju glavnog dijela treninga, onda kada ste fizički iscrpljeni. U tim zadnjim trenucima opada vam tehnička ispravnost vježbe, kvaliteta izvedbe, ali unatoč tome što izvedba nije bila dobra većina vas je na kraju treninga zadovoljna i ponosna na sebe. „Preživjeli“ ste iscrpljujući trening i imali visok angažman te odlazite doma zadovoljni unatoč izvedbi. Maksimalan angažman možete postići i na regeneracijskom treningu ili treningu fleksibilnosti ako ispunjavate postavljene zadatke za taj trening te on nije ekskluzivno pravo treninga snage i izdržljivosti. Ako ste primili dobre tehničke instrukcije, težite uspjehu i pokazujete visoki angažman onda će izvedba i rezultat biti posljedica navedenog i to u okvirima vaših mogućnosti.

Ukoliko individualno želite raditi s mentalnim trenerom prijavite se na link, a ukoliko želite znati više o ostalima načinima rada koje koristimo u radu sa sportašima prijavite se na našu edukaciju MT za trenere.

matej

Matej Tomazin mag. psych.