Zašto želim tremu na natjecanju?

Znakovi koji nas pokreću
9. kolovoza 2015.
Kako efikasno motivirati tim djece?
13. rujna 2015.
Show all

Zašto želim tremu na natjecanju?, Zašto želim tremu na natjecanju?

Pretpostavimo da ste ugodno smješteni na stolcu dok čitate ovaj članak. Zamislite sada da sa razinom energije koju trenutno osjećate morate nastupati na vašem važnom natjecanju. Osjećate nisku razinu energije i adrenalina, trema i nervoza ne postoje, a za 10 sekundi sudac će proglasiti početak utrke/borbe. Vaša izvedba neće biti najbolja jer se osjećate pretjerano opušteno i s premalo energije.

Kako bi vaša izvedba bila što bolja potrebna vam je određena razina treme na svakom natjecanju jer vam ona daje specifičnu dodatnu energiju. Ta dodatna energija uzrokovana tremom vam je i više nego potrebna da bi vaše tijelo gurala do i preko njegovih granica. Štoviše, vi želite na natjecanju tu tremu i dodatnu energiju koju vam ona pruža. Trema je gorivo koje pokreće vaš „motor“ i čini ga spremnim za postizanje velikih rezultata.

Ipak, na tremu se većinom gleda negativno, a za neke sportaše trema prije natjecanja predstavlja veliki problem. Mentalni treneri koriste dva pristupa kako bi pomogli sportašima nositi se s njom. Prvi pristup je redukcija treme, a drugi je reinterpretacija treme. Kako bi reinterpretirali tremu važno je da na nju gledate kao na nešto pozitivno što vam daje energiju da budete bolji na natjecanju. Potrebno je neko vrijeme da tremu iskusite na novi način i razumijete zašto je ona dobra stvar za vas. Kada ste na startnoj liniji ili prije početka utakmice, sjetite se da ste tu zato što želite biti i da je to trenutno jedino mjesto gdje možete početi postizati ostvarenje svojih osobnih ciljeva. Zapišite na papir vaše najjače vještine i sposobnosti kao sportaša i ponesite ga na natjecanje. Prije samog nastupa pročitajte ga. To su vam dokazi da pripadate natjecanju i grupi koja vas okružuje.

Kada slijedeći put na natjecanju osjetite tremu, recite si: „Kakav adrenalin u mojem tijelu, tijelo mi govori da mu je stalo i da ima dodatnu energiju koja mi je potrebna da bi izveo sve pokrete, zadatke i akcije koje ovo natjecanje stavlja pred mene“. Ovakav unutarnji samogovor pomaže vam da promijenite dosadašnju perspektivu treme i reinterpretirate ju kao nešto što pomaže tijelu da bude brže, jače, snažnije. Ono što je najljepše u cijeloj priči da to stvarno funkcionira.

Ako želite naučiti tehnike upravljanja emocijama, te kako postići “zonu” u sportu, prijavite se na našu edukaciju!

matej

Matej Tomazin bacc. psych.