Iskoristi svoje vrijeme
23. listopada 2013.
Fokus unutar vremenskog perioda
23. listopada 2013.
Show all

U sportu se često govori o pozitivnom stavu, pozitivnim mislima, te pozitivnom samo govoru (eng. positive self talk). Pozitivne misli kako sportašima, tako i svima ostalima mogu poslužiti kao dodatan motivator u trenucima kada nam je samopouzdanje narušeno, kada se susrećemo sa preprekama koje su teške i za koje nam je potrebno više truda i muke nego uobičajeno.

Moderna psihologija u popularnoj literaturi na različite načine spominje fenomen samo-ispunjavajućeg proročanstva koji kaže da stvari u koje vjerujemo da će se desiti, imaju veću vjerojatnost da se dese. Ne radi se o magiji, već o tome da svjesno ili nesvjesno dodatno radimo na onome u što vjerujemo, te samim time povećavamo vjerojatnost ostvarenja. Međutim, ista pravila vrijede za pozitivne i negativne misli. Ukoliko vjerujemo da nećemo uspjeti u ostvarenju svoga cilja (npr. podići veću težinu u teretani, pretrčati više kilometara, biti brži nekoliko sekundi), velika je vjerojatnost da će se stvari tako i odigrati u budućnosti. Manje ćemo se truditi, lakše ćemo odustati ili ćemo pak izgubiti pogled sa svog puta usmjeravajući se samo na mogući negativan ishod.

Negdje tokom života, postali smo pravi stručnjaci za prepoznavanje stvari koje ne želimo u životu, dok nam je više vremena potrebno da bi precizno definirali ono što želimo. Danas vam predlažem da to iskoristite na sljedeći način. Napišite stvari koje ne želite u procesu treninga ili procesu privikavanja na zdravi životni stil. Kada ste definirali listu stvari koje ne želite (npr. ne želim biti nervozan prije natjecanja, ili ne želim odustati kada je teško), promijenite listu tako da ju pretvorite u popis stvari koje želite (npr. želim biti opušten prije natjecanja ili želim biti uporan onda kada je teško). Sljedeći korak je da sami sebi kažete istu tvrdnju u situaciji u kojoj bi uobičajeno bili negativni, ovaj put kao da je ona već istinita (npr. ja sam opušten! ili ja sam uporan kada je najteže!). Na taj način, isticanjem onoga što želite postići i vjerovanjem da to i postižete, osnažiti ćete svoju motivaciju, ali ćete se i početi ponašati u skladu sa svojim stavovima i uvjerenjima.

Naime, teško je ići protiv svojih uvjerenja i protiv svojih stavova. Ako iste tvrdnje zapišete i stavite negdje na vidljivo mjesto, one će biti tu da vas svakodnevno podsjećaju na to što jeste i što želite biti i tada ćete teškom mukom odustati od sebe i svojih želja. U povremenim trenucima slabosti, u sebi ćete izgovarati te tvrdnje i osnaživati se za rušenje prepreka, bile one mentalne ili fizičke, a sa svakim postignućem vaša će uvjerenja jačati kao i vaša snaga za rušenje istih prepreka u budućnosti.

 

Mentalni Trening